Algemene voorwaarden - hondenkapsalon Coiff Waff
1. Identiteit van de ondernemer
Coiff Waff is de benaming van de online en fysieke winkel en hondenkapsalon, eigendom van Anouk Bellon, met zetel gevestigd Lerenveld 24, 2547 Lint met ondernemingsnummer 0799 258 026 ( BTW BE 0799 258 026 )
Coiff Waff biedt producten en diensten aan met betrekking tot verzorging van huisdieren, allerhande accessoires voor huisdieren, in het bijzonder honden.
Contactgegevens Trimsalon en winkel:
Naam : Anouk Bellon
Adres: Lerenveld 24,2547 Lint
Telefoon: +32499 39 84 88
E-mailadres: anouk@coiffwaff.be
2. Toepasselijkheid
De algemene voorwaarden zijn vanaf 22 april van toepassing op verkoop van producten of levering van diensten die worden aangeboden door Coiff Waff.
Bepalingen die strijdig zijn met deze Algemene Verkoopsvoorwaarden zijn niet van toepassing. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruik, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven :
- Ondernemer : Anouk Bellon, Lerenveld 24, 2547 Lint met handelsbenaming Coiff Waff
- Klant : de natuurlijke of rechtspersoon die een overeenkomst aangaat met de ondernemer, eigenaar van het huisdier
- Huisdier : één of meer huisdieren waarvoor de overeenkomst is
3. Uitvoering van de overeenkomst
Coiff Waff voert opdracht naar beste inzicht en vermogen uit, op basis van de door klant verstrekte informatie. Zij is niet aansprakelijk voor het niet bereiken van het resultaat dat klant beoogde, tenzij dit aan de grove schuld van kapster te wijten is. Deze beoordeling komt enkel toe aan Coiff Waff. In een dergelijk geval heeft klant recht op een nieuwe behandeling, zonder aanvullende schadevergoeding.
Indien klant een behandeling wenst tegen advies van kapster in, is dit geheel op eigen verantwoordelijkheid van de klant.
4. Prijzen en betaling
Coiff Waff werkt met “ vanaf “ prijzen. Deze zijn terug te vinden volgens de hondenrassenlijst vermeld op de website www.coiffwaff.be.
Deze prijzen zijn geldig voor een dier van dat ras met een normale hoeveelheid vacht, normale grote en normaal gedrag. Indien het huisdier afwijkt van deze ” vanaf ” prijzen , dan wordt dit aan de klant gemeld vooraf de behandeling van het huisdier start. Indien tijdens de behandeling problemen voordoen, zal de klant direct verwittigd worden.
Na een verzorging dienst de klant tot betaling over te gaan aan de balie. Pas na de betaling kan het huisdier aangeboden worden aan de klant.
5. Praktische regeling afzetten en ophalen huisdier
De klant dient het huisdier aan te bieden op het op voorhand afgesproken tijdstip. Het huisdier dient steeds aangelijnd te worden aangeboden.
Bij aanbieding van het huisdier dient deze eerst uitgelaten te worden vooraf deze wordt toegelaten in het trimsalon.
Bij in ontvangst name wordt door Coiff Waff aan de klant een indicatie gegeven van de trimduur. Deze trimduur is indicatief en hangt af van diverse factoren, zoals bijvoorbeeld het gedrag van het huisdier.
15 minuten vooraleer beëindiging van de verzorging wordt de klant door Coiff Waff verwittigd. De klant dient na verwittiging het huisdier zo spoedig mogelijk op te halen. Na beëindiging van de verzorging wordt het huisdier opgevangen in de wachtkennel tot de klant het huisdier ophaalt. Per volledig uur dat het huisdier in de wachtkennel wordt gelaten, wordt een supplement aangerekend zoals bepaald in de prijslijst. Indien het huisdier wordt opgehaald buiten de openingsuren, wordt in elk geval een bijkomend supplement aangerekend zoals bepaald in de prijslijst.
Het verblijf in de wachtkennel gebeurt te allen tijde op risico van de klant, te meer omdat het verblijf in de wachtkennel kan leiden tot onnodige stress voor het huisdier, kan leiden tot beschadiging van de lijn of kennel, of het resultaat van de trimbeurt negatief kan beïnvloeden. Beschadiging of bevuiling van de wachtkennel wordt doorgerekend aan de klant.
De klant dient bij het aanbieden van zijn/haar huisdier steeds melding te maken van de gezondheidstoestand van het huisdier, alsook van eventuele gedragsproblemen en eventuele allergieën. Indien het huisdier in het verleden labiel, instabiel of agressief gedrag heeft vertoond, dient de klant hiervan steeds melding te maken bij de aanbieding van het huisdier aan Coiff Waff.
6. Annuleringvoorwaarden
Annuleringen moeten telefonisch ingediend worden.
Een gemaakt afspraak kan tot uiterlijk 24 uren voorafgaand kosteloos worden geannuleerd.
Indien de klant niet opdaagt voor een gemaakte afspraak en nalaat deze te annuleren, behoudt Coiff Waff zich het recht voor om vergoeding te bekomen van 100 % van de behandelprijs. Hiervoor zal de klant een betaalverzoek ontvangen.
Deze annuleringskost zal niet aangerekend worden bij overlijden van het huisdier, of wanneer het betreffende huisdier binnen 24 of 48 uur een dierenarts moet of moest consulteren door ziekte, die de afspraak bij Coiff Waff onmogelijk maakt. Bewijs van geconsulteerde dierenarts dient binnen 24 uur na behandeling aan Coiff Waff worden voorgelegd.
In geval voor onvoorziene omstandigheden heeft Coiff Waff de mogelijkheid een behandeling te onderbreken, verplaatsen of annuleren. Onvoorziene omstandigheden zijn ondermeer ziekte van behandelende persoon en omstandigheden die zich voordoen met betrekking tot materialen welke voor een behoorlijke uitvoerig van de behandeling nodig zijn. Coiff Waff maakt een vervangende afspraak. Indien een vervangende afspraak niet mogelijk of gewenst is, kan de afspraak kosteloos worden verzet.
7. Aansprakelijkheid
De aansprakelijkheid van Coiff Waff is beperkt tot het bedrag van de overeenkomst en in elk geval tot een maximumbedrag van 500,- EUR. Coiff Waff is niet verantwoordelijk voor enige gevolgschade in hoofde van de klant of van enige derde. De klant blijft gedurende de behandeling zelf aansprakelijk voor het huisdier.
De klant is aansprakelijk voor aantoonbare schade, geleden door Coiff Waff of derden, veroorzaakt door het huisdier. Klant dient een familiale verzekering te hebben voor zijn huisdier.
Coiff Waff is niet aansprakelijk voor het weglopen of uitbreken van het huisdier, behoudens opzet of grove schuld in hoofde van Coiff Waff of haar aangestelden.
Coiff Waff kan niet verantwoordelijk gesteld worden van enige schade aan klant, indien klant aanwezig wenst te zijn bij de behandeling van zijn huisdier. Ook als deze schade wordt toegebracht door een ander aanwezig dier.
Bij aanbieding van het huisdier dient dit vrij te zijn van teken, vlooien en klitten. De aanwezigheid van klitten kan leiden tot schaafwonden of scheerbrand.
Coiff Waff kan voor deze verwondingen niet verantwoordelijk worden gesteld, ook niet voor reeds aanwezige verwondingen.
Indien toch teken, vlooien of klitten worden vastgesteld, kan dit ertoe leiden dat een bijkomende behandeling/verzorging dient te worden toegepast, wat leidt tot betaling van de in de prijslijst opgenomen supplementen. De aanwezigheid van klitten kan ertoe leiden dat het huisdier zeer kort dient te worden geschoren. De aanwezigheid van teken, vlooien of klitten kan ook een reden zijn om de verzorging te weigeren of stop te zetten. Indien de praktijk of wachtkennel dient te worden ontsmet, zal een bijkomend supplement worden aangerekend aan de klant zoals bepaald in de prijslijst. Het is in dit geval aan de klant om ook de eigen materialen en woning te ontsmetten. Coiff Waff behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om voorafgaand of tijdens een behandeling een klant en/of huisdier te weigeren, bijvoorbeeld omwille van het gedrag, de gezondheid en/of toestand van het huisdier, ter bescherming van de fysieke integriteit van de verzorger, het gedrag van de klant ten aanzien van Coiff Waff of haar verzorgers, etc.
Coiff Waff maakt steeds voorbehoud wat betreft de bestaande toestand van het huisdier, in het bijzonder reeds bestaande verwondingen of aandoeningen.
Het is de verantwoordelijkheid van de klant om het huisdier voorafgaand aan de behandeling te inspecteren en melding te maken van verwondingen of aandoeningen.
8. Eerste hulp – verwonding
Het aanbieden van het huisdier houdt in dat de klant de inschatting heeft gemaakt of zijn huisdier behandelbaar is en de nodige stress aankan, die een verzorging steeds met zich meebrengt.
Bij de vaststelling van een reeds bestaande wonde bij het huisdier of verwonding van het huisdier tijdens de verzorging, wordt onmiddellijk contact opgenomen met de klant. Er wordt in een dergelijk geval de klant verzocht op eigen verantwoordelijkheid en kosten contact op te nemen met een dierenarts. Coiff Waff en haar verzorgers zullen in een dergelijk geval hoogstens de eerste noodzakelijke zorgen aanbieden. Het is aan de klant om vervolgens het dier de nodige zorgen toe te dienen, al dan niet met de tussenkomst van een dierenarts. Indien een verband door Coiff Waff wordt aangebracht, dient de klant dit uiterlijk binnen de 12 uren te vervangen.
Verwondingen toegebracht door Coiff Waff :
In uitzonderlijke gevallen kan het gebeuren dat door beweeglijkheid van het huisdier, een wonde wordt gemaakt. Indien Coiff Waff van mening is dat een dierenartsbezoek noodzakelijk is, zal dit door Coiff Waff gemeld worden. Het eerste dierenartsbezoek moet gebeuren door een Coiff Waff aangestelde dierenarts. Dit eerste dierenartsbezoek zal door
Coiff Waff terugbetaald worden. De aansprakelijkheid van Coiff Waff beperkt zich tot € 500
9. Klachten
Klachten dienen schriftelijk te worden overgemaakt aan Coiff Waff binnen een periode van 48 uren na beëindiging van de behadeling. Latere klachten kunnen niet worden aanvaard.
10. Retentierecht en eigendomsvoorbehoud
Coiff Waff kan de teruggave weigeren van alle producten, goederen en gelijk welke voorwerpen die in het kader van de opdracht zijn overhandigd, tot op het moment van de algehele betaling van alles wat Coiff Waff uit hoofde van de overeenkomst toekomt.
11. Nietigheid
Wanneer een van de clausules van deze algemene verkoopsvoorwaarden nietig zou zijn, heeft dit geen enkele invloed op de rechtsgeldigheid van de overige clausules.
12. Privacy
Hiervoor kan worden verwezen naar onze privacy policy: www.coiffwaff.be
13. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
Elke betwisting die valt onder de toepassing van deze algemene voorwaarden zal worden beslecht volgens de regels van het Belgisch recht. Alle betwistingen uit hoofde van deze overeenkomst worden bij uitsluiting beslecht door de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Antwerpen, afdeling Antwerpen.
14. Foto’s en sociale media
Coiff Waff is gemachtigd foto’s te nemen van het huisdier voor, tijdens en na de verzorging. Deze foto’s kunnen worden gebruikt voor reclamedoeleinden, onder meer op de website en/of sociale media van Coiff Waff.

Welkom bij Coiff Waff
Ik ben Anouk en welkom in mijn hondentrimsalon in regio Antwerpen, wij bieden een professionele verzorging voor uw trouwe viervoeter, waarbij we streven naar een stressvrije en liefdevolle omgeving.
Onze diensten
-
Puppygewenning:
Breng je pup zo snel mogelijk naar het trimsalon, idealiter na de eerste vaccinaties. Vroeg beginnen helpt je puppy wennen en zorgt voor een positieve ervaring. Dit is een cruciaal onderdeel van de socialisatie en essentieel voor een gezonde vachtverzorging.
De eerste 2 puppygewenningen zijn gratis t.e.m. 5 maanden! -
Behandelingen op maat:
In ons trimsalon creëren we een rustige en vertrouwde omgeving waarin elke hond op zijn eigen tempo kan wennen. We nemen de tijd voor een positieve ervaring, met extra zorg en geduld voor honden die wat meer begeleiding nodig hebben.